Dag 1: Amsterdam-Orlando

3 februari 2018 - Orlando (Florida), Verenigde Staten

Hoppa! Vanochtend om 5:15 Nederlandse tijd begonnen we te risen en te shinen en na een koffie in Huize Hoek vertrokken we een uurtje later richting Schiphol. De reis verliep op de jaarlijkse strijd met Google Maps rondom Schiphol na eigenlijk heel voorspoedig.

Schiphol
Eerst bij de La Place nog maar een koffie gedaan en de ouwe kon wel een broodje gebruiken na een uur vol gezelligheid in de auto. Op weg naar de vertrekhal kwamen we nog een hele zielige poes in een kooitje tegen die zat te mauwen of z'n laatste uur geslagen had. Hartverscheurend natuurlijk. Net als het afscheid. Hele circus rondom onszelf en de bagage inchecken ging lekker snel, dus we konden nog precies een dikke club sandwich naar binnen schuiven bij de Ierse pub (uiteraard voorzien van pikzwarte thee met melk en suiker) en nog ff een pafpauze doen voor we op moesten naar D1 voor het Delta-interview. Veel verder dan 'Ga je lekker naar New York, wat gezellig!' kwam het dit keer niet. Konden dus ook niet patsen met alle flappen die we op zak hebben of de geweldige carrière die we gemaakt hebben. Volgende keer beter.

Amsterdam- New York
Ondanks de vertraging van een kleine 20 minuten bij het boarden vertrokken we op tijd. We hadden fijne plekken en omdat dit keer bewust voor een vlucht van Feeder Airlines kozen kwamen we calorie-wise weer niks tekort. Annemarie heeft volop zitten genieten van Baywatch en ik van Atomic Blonde (en iets minder van Dunkirk, retesaaie film ondanks Harry). De spelletjes van het entertainmentsysteem waren dit keer echt te moeilijk voor ons dus daar hebben we maar niet teveel tijd aan besteed. Glazen tomatensap in plaats van wijn tijdens de vlucht doen wonderen, want zo'n 8,5 uur later stonden we nog bijna net zo fris en fruitig als in Amsterdam alweer op JFK. Ook daar ging het verdacht makkelijk: met een uurtje hadden we de stempel, bagage opgehaald en bagage weer gedropt. De enige tegenvaller was de hoofdprijs die ze daar voor een paar laffe chicken strips vragen, dus gierige Hollanders dat we zijn hebben we maar een pasta pesto salade uit het supermarktje gehaald. We hadden net zo goed een kilo karton op kunnen vreten, want het smaakte echt helemaal nergens naar. Maarja, kinderen in Afrika hebben denken we geen pasta pesto salade. Tegen kwart over 3 naar de gate gelopen en daar bleek dat we nog een busje moesten pakken. Dat was even een stressmomentje maar gelukkig moest een gozer in de bus dezelfde vlucht hebben en die wist beter hoe laat het boarden nou precies was, aangezien wij dat echt nergens konden vinden, Gelijk een tip voor club en restaurant gekregen, dus dat de komende dagen maar ff checken.

New York- Orlando
​Zo lekker als de eerste reis ging, zo bal was de 2e. En dan in het bijzonder voor Annemarie. Dat krijg je wanneer je een barmhartige Samaritaan wil zijn en een stoelpolonaise toestaat zodat een familie bij elkaar kan zitten. Verder bestond de vlucht uit veeeeel luidruchtige kinderen, maar dat is niet zo vreemd wanneer je naar bestemming Disney World-city gaat. Het was in ieder geval een explosie voor de zintuigen, laten we het daar op houden. Ik heb de tijd gedood met een stuk Blade Runner. Een half uur eerder dan gepland kwamen we aan, maar de gate was bezet dus daar hadden we geen fuck aan.

Hotel
Na de bagage opgehaald te hebben toch maar het hotel gebeld voor de pick-up en die bleek op B3 te zijn waar we al min of meer naartoe gelopen waren, dus dat was perfect. We konden meteen -samen met nog 12 andere ofzo terwijl het busje daar niet echt voor gemaakt is- met een supersnoezige chauffeur mee. De speknek deed ons aan iemand denken :-D Na een mooie playlist van Phil Colins, System of a Down en Bruno Mars waren we alweer op de eindbestemming. Daar nog even een compliment over m'n 'cute' en 3D paspoort in ontvangst kunnen nemen. Annemarie heeft de automaat met de koekjes gevonden dus we zitten geramd. Na 21 uur reizen en een kop melatoninethee is de gaarheid officieel toegeslagen, dus we houden het voor vandaag voor gezien. Morgen ontdekken we of we ons uit de 35 kussens en 36464 dekens kunnen loswurmen voor een ontbijtje en het ophalen van de huurauto.

1. Edith:
    4 februari 2018
    Slaap lekker! Fijn dat jullie reis goed verlopen is. Lekker genieten straks als jullie ontwaken!
  2. Ma:
    4 februari 2018
    Ik rij nooit op een taxibusje!!
  3. Margreet:
    4 februari 2018
    Ik geniet weer van jullie verhaal veel plezier meiden!