Dag 9: Miami Beach

11 februari 2018 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

Good morning Miami! Een beetje katerig stappen we onder de douche. Het is retedruk in de badkamer, maar hoe meer zielen hoe meer vreugd hè. Erna rollen we naar beneden voor het hostelontbijt met wafels. We hebben voor vandaag de Wynwood Walls tour op het programma staan, maar omdat we eerst nog wat tijd moeten doden lopen we naar het strand dat op 2 minuten lopen vanaf het hostel ligt. Om de paar meter staat een heel Amerikaans coast guard huisje. Nog geen Dwayne Johnson of David Hasselhoff gespot, maar we geven de moed niet op. Bij het hostel nog ff een flesje water gekocht en onze aars in de schaduw geparkeerd in afwachting van de Uber.

Wynwood Walls
​De chauffeur draait Spaanse ballenmuziek en kan het niet laten mee te zingen, dus we zijn best blij als we op onze bestemming aankomen. We laten ons afzetten bij de shop (wat na anderhalf uur wachten op de tourguide de verkeerde shop blijkt te zijn. Niet helemaal voor niks naar binnen gestapt, want wel een armband en een t-shirt kunnen scoren. Ondanks dat ons dus verteld werd dat de tourguide ieder moment kon komen (wat blijkbaar dus om een andere tour ging) zijn we een vlooienmarkt in de buurt afgestruind. Daarna gestopt voor een theetje bij een detoxtent. Supergezond. Daar ook voor het eerst in uren wifi en toen bleek dat onze tourguide ons via Whatsapp had geprobeerd te bereiken. Toen werd ook duidelijk waar het misgegaan was. Na wat heen en weer appen met deze mooiboy. bleek dat hij nog in de buurt was en ons alsnog de tour wilde geven. Een paar minuten later spotten we hem bij een koffiebar verderop en zijn we samen naar Wynwood Walls gelopen. Sandro is nogal een verschijning: paars schoenen met witte veters, sterrensokken hoog opgetrokken, paars shirt. Heel bijzonder maar niet te missen.

Tour door Sandro
​De tour zelf was erg interessant. Bij ongeveer elke mural vertelde Sandro iets over de artiest en het verhaal achter de plaat. We leerden over de verschillende stijlen en waar elke artiest aan te herkennen is. Ondanks dat er best wat mensen waren konden we alles goed zien. Favoriet was wel Dasic Fernádez (https://www.bing.com/images/search?q=dasic+fernandez&FORM=HDRSC2) Na zo'n beetje anderhalf uur in en uit de zon waren we behoorlijk taai en kwam de tour tot een einde. Nog wat tips voor restaurants in de buurt gekregen. Dat was niet overbodig, want we hadden nog geen lunch gehad. Na een kwartiertje wachten kwam er een plekje in de diner vrij iets verderop. Een dikke hamburger en een uurtje verder konden we er weer helemaal tegenaan. We pakten een goede Uber terug naar Miami Beach. Dat was een mooie route, want we kwamen langs de duurdere huisjes hier in de regio.

​Terug in het hostel verzamelen de kleine wasjes en de grote wasjes en gaan we een blok verderop naar de wasserette. Dat uitje stond al een paar jaar op de lijst van Amerikaanse dingen die we echt eens moesten doen. Met een uurtje waren vieze onderbroeken weer schoon en droog.

Hostel life
​Het was inmiddels alweer kwart over 6 dus bijna voedertijd in het hostel. Droge nasi met uitgedroogde stukjes kip en bij goed zoeken een maiskorrel en een doperwt. Om de mottige smaak weg te spoelen namen we een Cuba Libre (het was tenslotte Happy Hour) De intentie was om na 2 drankjes de blog bij te werken en wat reserveringen te doen voor vandaag. Dat liep iets anders. We raakten aan de praat met een Canadees, een van oorsprong Rus die nu in Cleveland woont en die club werd verder aangevuld met andere mooie mensen naarmate de avond en de nacht vorderden. Veel zeer diepgaande gesprekken gevoerd waar we verder maar niet over uit zullen wijden. Rond een uur of 1 werden we naar binnen geveegd en hebben we nog een laatste drankje gedaan. Omdat Elise niet meer helemaal doorhad wat links en rechts was moesten we daarna echt gaan slapen. Gelukkig was dat geen probleem.