Dag 4: Orlando (Apopka)

6 februari 2018 - Orlando (Florida), Verenigde Staten

Dag 4 van de vakantie is aangebroken! Na 2 dagen overprikkelt te zijn op de Universal Citywalk en in het park, kiezen we vandaag voor een relaxte activiteit iets verder van het hotel. Het belooft vandaag namelijk een zonnige dag en 28 graden te worden. Vinden onze Arische huidjes niet leuk...

Na het gebruikelijke ontbijt en het bijwerken van de blog, pakken we de spullen en gaan we op naar Kelly Park in Apopka. Een bestemming die de hotelmeneer die hier zogenaamd toerist-hulplijn 1 is niet kent. Vreemd, want bij Tripadvisor staat het als aanrader voor deze omgeving.

Kelly Park
Het park is maar een half uurtje rijden. Onderweg komen we heeeeul veeeeul kassen tegen. Er worden in deze regio blijkbaar veel orchideeën en andere mooie dingen gekweekt. Sowieso is het een leuke rit langs mooie optrekjes. Aangekomen bij het park lappen we $3,- en kunnen we met een kaartje op pad. Op naar het heldere water! En dat is het: helder, lekker koel water in een supermooie omgeving. Wel een omgeving waar ook de zwarte beertjes, slangen en alligators gek op zijn, zo vertellen de tig borden ons. Opeens is het zwemmen een stuk minder aantrekkelijk... In plaats daarvan lopen we dus maar een klein stukje van de trail door het park (eekhoorntjes, yes!!) en besluiten we lekker in het zonnetje te gaan pootjebaden. We worden er aardig zen van, los van de momenten dat we toch even moeten checken of er geen vis of slang aan onze tenen zit te knabbelen. Het wordt langzaamaan iets drukker in het park en we besluiten naar de volgende bezienswaardigheid te gaan.

Wekiwa Springs State Park
​Op een kwartiertje afstand ligt Wekiwa Springs State Park. Ook dit park is erg mooi en iets groter dan de vorige. Hier zijn ook meer mensen te vinden. Net als bij de vorige is het water ook hier ondiep, maar zijn er genoeg mensen die een baantje trekken (vooral mafjes en bejaarden, maar dat zorgt voor veel vermaak). We zoeken een mooi plekje op voor de lunch en raken bevriend met een gierige eekhoorn die ons een half uur lang eten afhandig probeert te maken. Na nog een stukje mini-trail gelopen te hebben (die dan weer net niks voorstelde) pakken we de auto en gaan we weer terug richting het hotel.

I-Drive
​Maar niet voordat we I-Drive (International Drive) gecheckt hebben. Een beetje een 'entertainment' gedeelte in Orlando, los van de resorts. Behalve het Titanic museum hebben we er weinig entertainment gevonden. Wel tientallen vreetketen en de ene na de andere retegoedkope souvenirshop. Daar dus nog een paar dollar gesleten en toen echt terug naar de homebase.

Kleine wasjes, grote wasjes
​In het hotel hebben ze superdeluxe wasmachines waar je zelfs met creditcard kunt betalen ipv met kwartjes, dus dat moesten we natuurlijk proberen. Trommel volgegooid en ondertussen de lancering door SpaceX op tv gevolgd. Best gaaf. Nog even stoer gedaan in de sportschool van het hotel en toen was het alweer tijd voor avondeten. Tegenover het hotel zit Kobe Japanese steakhouse. De mensen zijn een beetje moeilijk te verstaan, maar het eten daar is echt goddelijk. Mét een berg gegrilde groenten, zelfs. Gekkenhuis!

Lab Rats
​Van de dag rondlummelen waren we toch best moe geworden, dus een powernap was hoognodig. Toen op naar de show van de avond bij SAK Comedy Lab in Orlando downtown. We waren nog niet eerder in downtown geweest, dus het navigeren ging wat lastig. Na ongeveer 10 rondjes (fijn, eenrichtingsverkeer) hebben we de juiste parkeergarage en uiteindelijk SAK gevonden. Daar stonden de eerste bezoekers nog netjes te wachten dus we waren ruim op tijd. Binnen was het klein: een barretje en wat stoelen en daarnaast de zaal waar om 21:00 sharp Lab Rats begon. Een improvisatieshow door 9 studenten aan de 'SAK University'. Elke ronde kregen ze een andere opdracht om uit te voeren in verschillende samenstellingen en aan de hand van het applaus in categorie 1, 2 of 3 werden de scores bepaald, zodat aan het eind van de avond nog een battle tussen de twee beste kon plaatsvinden en er een uiteindelijke winnaar was. Het liep lekker door en was supergrappig. Een aanrader dus!

​Erna nog ff naarstig op zoek geweest naar de betaalautomaat en vervolgens een lift naar de goede verdieping van de parkeergarage. Terug naar het hotel nog een paar rondjes gedaan om het af te leren en al gauw weer in slaap gevallen.