Dag 3: Orlando (Islands of Adventure)

5 februari 2018 - Orlando (Florida), Verenigde Staten

Na een schoonheidsslaapje fris en fruitig opgestaan. Ontbijtje er in, bammetjes gesmeerd en de bolide aangetrapt richting Universal's Islands of Adventure.

In het park aangekomen eerst de kaart bestudeerd. Viel niet mee, want de kaart van Universal Studio's staat er ook op. Uiteraard zaten wij op de verkeerde kaart te kijken. Gelukkig waren we daar snel achter.

Jurassic Park
We zijn als eerst naar Jurrasic Park gelopen voor de Raptor Encounter. Er stond een mannetje hevig te schreeuwen dat het alleen voor foto's was en geen attractie. Besloten toch maar te blijven aangezien we al in de rij stonden. Er kwam een actrice om de raptor naar het hek te lokken. Supergaaf gemaakt. Je werd naar voren geroepen en dan mocht je voor dat beest gaan staan. Ze begon al gelijk dat de raptor het knotje van Annemarie wel leuk zou vinden. We moesten de onze camera afgeven aan de fotograaf en tegen het muurtje aan staan. Je weet dat het nep is, maar toch best wel creepy. Raptor zat aan het knotje en Annemarie moest met haar  hoofd schudden en draaien. Gelukkig stond heldin Elise er naast. Even doei zeggen tegen de raptor en door naar de volgende attractie. Bleek dat ze geen foto hadden gemaakt met onze eigen camera maar een filmpje. Heel leuk. Foto die zij gemaakt hadden konden we later achterin het park ophalen.

Frisse duik
Harry Potterland hebben we overgeslagen. Niet echt ons ding en de attracties leken ook niet heel boeiend. In plaats daarvan teruggelopen richting begin van het park. Daar nog even Skull Island: Reign of Kong meegepakt aangezien de wachttijd een paar minuten was. Was een 3D attractie waarbij je aardig door elkaar geschud werd. Niet misselijkmakend gelukkig. Daarna kwamen we langs de Dudly do-right's ripsaw falls oftewel een waterbaan. Leek wel mee te vallen aangezien de mensen er niet zeiknat uit kwamen. Dus wij in de rij. Het instappen was al een hele happening. De tas moest mee in het karretje dat niet obesitas-vriendelijk was. Na proppen, duwen en aanstampen pasten we met tas en al er in. Iedereen in poncho behalve wij. Na de eerste afdaling tot op de onderbroek nat en er kwam alleen nog maar meer bij. Poncho had enigszins kunnen helpen. Gelijk maar in het zonnetje staan en alles uitwringen. Ook maar gelijk een bagel met pindakaas naar binnen gewerkt. Bij de wc's geprobeerd om het e.e.a. wat te laten drogen, maar dat schoot niet op. Daarna dus maar bij Starbucks in het zonnetje gaan zitten met de natte zooi uitgestald en daar een uurtje zitten niksen. Was erg lekker.

Spiderman & Dr. Seuss
We zaten om de hoek bij het Comics gedeelte, dus daar in 'The Amazing Adventures of Spider-Man' gestapt. Op het bord stond dat er 40 minuten wachttijd was. Best bijzonder, want met nog geen kwartier zaten we met onze aars in de attractie. We verdenken Universal ervan dat ze wachttijden flink aandikken om maar van die fastpasses te verkopen. Beetje jammer. Spider-Man attractie was trouwens ook leuk!

Daarna naar Seuss Landing gelopen. Dit is het gedeelte voor de kinderen, maar ziet er super koddig uit. Jammer genoeg waren de attracties ook alleen voor kinderen.

Vanuit hier naar The Lost Continent. Daar zou een show zijn, maar die ging niet door. Was een technische storing. Een andere show begon wat later dus hebben we een lekkere vette hotdog chili cheese naar binnen gewerkt.. Na heel wat pogingen is het gelukt om een video verbinding te krijgen met het thuisfront. Het was weer een zeer intellectueel gesprek.

Showtime
Tijd voor de show dus! The Eight Voyage of Sindbad. Tja, wat zullen we ervan zeggen? Het acteerwerk in GTST is Oscarwaardig in vergelijking hierbij. Het was wel vermakelijk en we zijn allebei een beetje verliefd geworden op het hulpje van Sindbad. De show duurde ongeveer 20 minuten en daarna zaten we allebei in een dip. Er waren geen delen van het park of attracties die we nog gemist hadden, dus we besloten op ons gemakje naar de ingang te lopen. Onderweg nog de meest liever E.T. knuffels gezien, maar we konden ons er net van weerhouden een hele lading in te slaan. Van de foto's met de raptor bleek 1 van de 3 tof geworden te zijn, dus die hebben we gekocht. Past mooi in de collectie. Daarna echt bye bye zwaai zwaai en op naar Margaritaville voor -ook lekkere alcoholvrije- cocktails. Aan die plek kunnen we wel wennen.

Aftaaien
​Eenmaal terug in het hotel nog een koffie gedaan en toen was het alweer etenstijd. De tent van gisteren was goed bevallen, dus zijn we daar ook vanavond neergestreken. Een flinke berg nacho's besteld (met jalapeno's natuurlijk) en die was net zo goed als het eruit zag. Biertje erbij en een toetje met chocola en pindakaas na, en we konden weer zielsgelukkig terug naar het hotel rollen. Daar ging het lampje al vroeg uit.