Dag 2: Orlando

4 februari 2018 - Orlando (Florida), Verenigde Staten

Good morning America! Na een nachtje in coma rustig aan wakker geworden. We zijn de dag gestart met een typisch Amerikaans ontbijtje. Na genoeg calorieën en suikers binnen gekregen te hebben konden we beginnen aan onze game plan.

Ophalen huurauto
We hebben de shuttle genomen naar het vliegveld om daar de huurauto op te halen. Bij de balie van Alamo verliep het vlotjes. Meneertje probeerde ons nog wel een extra verzekering aan te smeren maar Elise en Annemarie said NO!. Mochten zelf weer een bolide uitkiezen. De keuze was meer dan 3 dus dan wordt het voor ons lastig. Toch maar de rode. Alles geïnstalleerd en op naar het soort van tol huisje om te zeggen dat dit 'm wordt. In die 100 meter begonnen lampjes te branden en veel tekst in het dashboard. Hadden we net die ene auto die niet goed was. Omdraaien en weer een ander uitzoeken. 2de keus was volgens meneer beter. Nou ja dat zal dan wel.

Inslaan
Eerste stop is de Supertarget. Gelukkig weten we zo onderhand de weg te vinden in deze immens grote toko. Koelbox en andere handige hebbedingetjes passen weer mooi in de kofferbak.

Universal Citywalk
Hop hop gas er op naar de Universal Citywalk. We hadden parkeerplaats E.T. Jeej! Na ongeveer 3km lopen kwam we uit bij de minigolf. Op het internet zag het er al koddig uit, maar in het echt was dat het helemaal. Gelijk maar betaald voor beide banen. Begonnen met de 'Invaders from Planet Putt. Na de polsen wat losgemaakt te hebben gingen we als da bomb. Uiteindelijk heeft Annemarie gewonnen.

Minigolf is een zware sport dus hadden wel hapje en een drankje verdiend. Op naar Moe's voor wat Mexicaans voer en daarna door naar Jimmy Buffett's Margaritaville. Lekker aan de bar gezeten met een verfrissend drankje. Entertainment erbij en het vakantiegevoel was daar. Zelfs nog het spectaculaire volcano alarm af zien gaan. Lampjes en muziek van Jimmy, was wel grappig gedaan. Ons niet laten verleiden tot een refill, maar heel verstandig teruggegaan naar de minigolf baan voor ronde 2.

Golf ronde 2
'The Haunting of Ghostly Greens' was iets drukker dus moesten af en toe even wachten. De margarita speelde toch wel een klein beetje parten. Scores iets minder hoog en dit keer was Elise de winnaar.

Het is nog vroeg in de middag dus we lopen nog een rondje. Na een welverdiend bakje koffie de auto weer ingestapt om naar het hotel te gaan.

Superbowl
Een prima kamer voor deze paar dagen. Even de beentjes omhoog, opfrissen en Google raadplegen. Rond half6 overgestoken naar Millers Ale House. Retedruk daar, maar dat komt door de wedstrijd die gespeeld gaat worden. Want het is natuurlijk Superbowl Sunday! De Philadelphia Eagles spelen tegen de New England Patriots. We hebben instructies van thuis meegekregen dat we voor het eerste team moeten zijn dus dat volgen we netjes op. Voor het begint eten we wat terwijl Tom Brady z'n hoofd niet uit beeld weg te slaan is. Dan begint de wedstrijd en nemen we nog een paar biertjes/ciders. Omdat het zo druk is worden er 2 anderen bij ons aan tafel gezet. Geen gezellige mensen helaas, maar het had erger gekund. Na een suikershot en een heeeel spannende wedstrijd (waarbij we er langzaam maar zeker steeds meer van gingen snappen) hebben de Eagles gelukkig gewonnen en konden we moe maar voldaan de 5 minuten lange oversteek terug naar het hotel maken voor een slaapsessie.