Dag 5: Orlando (Universal Studios)

7 februari 2018 - Orlando (Florida), Verenigde Staten

Het wekkertje ging lekker op tijd. Kalm aan opgestart, ontbeten en overzicht gemaakt van wat we wilden zien in Universal Studios Florida. We kunnen het ritje zo onderhand wel dromen dus in no time stonden we geparkeerd.

In een draf naar de ingang en meteen door naar Transformers The Ride 3d. Leuk, maar niet heel bijzonder. In LA was hij (bijna) hetzelfde. Luxeprobleem. Kort daarna was er de Blues Brothers show. Ze kwamen in stijl aangereden en begonnen gelijk te zingen. Opa op de saxofoon en de sfeer zat er gelijk goed in. Zang was goed en de bijbehorende danspasjes werden prima uitgevoerd.

Bij een gebrek aan vitamientjes hebben we een fruitbeker gehaald. Naja fruit, eigenlijk alleen maar meloen.

Na deze korte pauze zijn we naar binnen gegaan bij de Race Through New York Staring Jimmy Fallon. In de wachtrij leuke stukjes uit de show en daarna in 3d een race tegen Jimmy door de stad. Was wel grappig.

Even genoeg 3d voor nu dus door naar een straatshow. De Flying Fish Market. Een optreden met acrobatiek en jongleren. Na de show even door de pronkjeswinkel van Fast en Furious gelopen. Helaas was die show nog in aanbouw. De pronkjes waren ook niks. Door naar het volgende.

De Men in Black Alien Attack. Er mochten zero spulletjes mee naar binnen. Gelukkig GRATIS kluisjes, maar je moet wel weer je vingerafdruk geven. Het gaat ons nu niet meer lukken een crime scene te verlaten zonder gesnapt te worden. We moesten in een karretje zitten met een laser pistool. Tijdens de rit was het de bedoeling de aliens neer te schieten. Viel niet mee aangezien je niet wist welk laserstipje van jou is. Lukraak in de rondte schieten ging prima. Tas weer opgehaald en met lege opgezette buikjes op zoek naar lunch.

In Krustyland zat een grote vreettoko. De pizza zag er niet echt smakelijk uit er was erg duur. De keuze viel op de burgers met krulfriet. Was goed binnen te houden.

Nu we toch in Krustyland zijn pakken we gelijk The Simpsons Ride mee. Weer in een karretje met een groot scherm er voor. Gelukkig geen 3d-brillen op dit keer maar we werden wel flink heen en weer geschud.

Onze suikerspiegel kon wel een boost gebruiken en de lichaamstemperatuur kon wel wat naar beneden. Wat helpt er dan beter dan een lekkere chocoladeshake? Op ons gemakje in het zonnetje naar binnen gewerkt.

Shake was nog niet op of we konden gelijk door naar de volgende show. Universal Orlando's Horror Make-up Show. Ze hadden het beter een comedyshow kunnen noemen. Een aanelkaarpraathulpjemevrouw en een bekend persoon lieten zien hoe ledematen worden 'afgehakt', hoe bloed wordt gemaakt en wat ze kunnen met luchtdrukmachientjes om maskers te laten bewegen. Die werd uitgeprobeerd bij een schattig oud dametje uit het publiek. De Canadese Henry werd ook nog even flink op de hak genomen. Gen steek wijzer geworden maar wel hard gelachen.

Na een korte plas-en rookpauze hebben we een plekje langs de kant van de weg gezocht. Hier komt de Universal's Superstar Parade langs. Nou de naam is heel spannend. De parade niet. Een paar wagentjes en wat dansmariekes.

Ons batterijtje was aardig leeg dus besloten terug te gaan naar het hotel. Daar even kort de oogjes dicht gedaan om vervolgens op zoek te gaan naar een supermarkt. Niet heel ver weg zat er 1 en daar konden we goed slagen. De koelbox is weer aangevuld. Met de Garmin gelijk maar naar een restaurant gezocht. Op de plek van bestemming was dat restaurant nergens te vinden. Gelukkig zat er wel een gezonde salade toko. Met een berg groenvoer achter de kiezen weer naar het hotel.

Tassen weer inpakken, blog schrijven, oksels wassen en dan lekker slapen. Morgen staat Tampa op het programma en mogen we ook weer in een ander bedje slapen.