Dag 6: Tampa

8 februari 2018 - Tampa, Florida, Verenigde Staten

Vandaag de dag weer gestart met het gebruikelijke ontbijt: scrambled eggs, toast, bagels met cream cheese en koffie. De meeste spullen hebben we gisteravond al ingepakt, dus we kunnen snel op pad. Volgens de GPS is het 1,5 - 2 uur rijden tot St. Petersburg waar we het Dali museum gaan bezoeken. De reis voorloopt best voorspoedig. Onderweg testen we de remmen nog wel een keer flink. Ze doen het gelukkig prima! Voor de brug tussen Tampa en St. Petersburg staan we nog ff in de file, maar rond 10:30 komen we aan bij het museum (http://thedali.org/).

Dali museum
​Vooraf hadden we al gelezen dat het museum relatief duur is voor wat je te zien krijgt, maar daar lieten we ons niet door afschrikken. Eerst de rugtassen in bagagekluisjes gepropt en toen naar binnen. Voor het werk van Dali is in het hele gebouw 1 verdieping gereserveerd. Het gaat om een privécollectie van een stel. Vooral veel werk uit zijn jonge jaren en wat minder werk uit een later periode, wat juist zo gaaf is. Van ons hadden er ook nog wel wat meer (privé)foto's of iets mogen hangen. Maargoed: de audiotour was prima en we hebben ons best vermaakt.

Florida State Fair
Na een uurtje ofzo zijn we weer de auto ingedoken met een bagel tussen de tanden en een bak fruit op schoot. Op naar de tweede bestemming van de dag: de Florida State Fair. Deze rit zagen we ons leven gelukkig niet aan ons voorbij flitsen en ook de file viel mee. Met een half uurtje waren we op onze bestemming. Bij de ingang meteen gezorgd dat we iets van onze USA to do list konden strepen: we hebben een corndog gegeten! Minder vies dan het eruit ziet. Daarna met het zweet in de naad in de volle zon op zoek gegaan naar de pig race. Er waren 3 rondes waarin varkentjes het tegen elkaar opnamen (zie filmpje). Best leuk. Daarna een stuk gelopen naar de andere kant van het terrein voor een BMX/ FMX demo. Geen Nitro Circus, maar wel leuk om te zien. Was dubbel leuk omdat we lekker in de schaduw konden zitten. En na moeilijk gedoe over de ID-kaart toch een pilsje kunnen bemachtigen.

Daarna weer het attractiegedeelte op gelopen. Gestopt voor een Turkey leg. Was een behoorlijke kluif maar lekker als Vikingen zitten snaaien. Tijden het eten naar een honey booboo gekeken die perse de grootse knuffel wilde winnen. Hiervoor moest ze met pijltjes ballonnen kapot gooien. Moeders maar steeds de portemonnee trekken om rondes bij te kopen.

Met een volle maag richting de expo hal gewaggeld. Ondertussen ons verbaast over welke etenswaren je allemaal kan frituren. Oreo's, snickers, ijs etc.

In de expo hal was het lekker koel dus daar op ons dooie gemakje de wc opgezocht om vervolgens naar het country gedeelte te gaan. Dat was niet erg boeiend. Mensen in oude kleding die oude zooi verkopen. Hadden we snel gezien. Tijd voor weer een Amerikaans culinair hoogstandje. We hebben een funnelcake met kersen gegeten. Iets om lekker misselijk van te worden.

We zitten tot het nokje vol en hebben alles wel gezien dus tijd om de auto te pakken en naar het hostel te gaan.

Eenmaal de straat in gereden is het hostel niet te missen. Het is een kruising tussen Randyland, een piratenschip en een rommelmarkt. Degene die de kamerindeling doet was niet helemaal wakker, want onze kamer was bezet. Eerst een rondleiding en ondertussen heeft iemand de gasten uit onze kamer gezet. Even de pootjes omhoog en opfrissen en toen een uber besteld om naar het stadion te gaan.

IJshockey
Het was lekker druk bij het stadion en fox news zat er ook om live verslag te doen. Ziet er wel grappig uit. Binnen kregen we een t-shirt. Eerst een poging gedaan om een biertje te krijgen, maar dat ging hem niet worden. Ze wilde perse een paspoort zien en die hadden we nou net niet mee. Met een ietwat geïrriteerd humeur maar op onze plaatsen gaan zitten. De opening van de wedstrijd was wat we ervan verwacht hadden: het Canadese en het Amerikaanse volkslied en veel spektakel met lichtflitsen en muziek. Eigenlijk was het de hele avond een aaneenschakeling van reclames op de borden, kiss/smile/wave-cams en wedstrijden waar het publiek aan mee kan doen om prijzen te winnen. Heel anders dan bij ons dus. Uiteraard moest er ook nog even een paar keer aandacht aan defensie besteedt worden en aan al die 'helden' die overzee gaan om te knallen. Veel Amerikaanser dan dat wordt het niet. Laten we het in NL maar niet overnemen...

​Anyway.. De wedstrijd zelf bestaat uit 3x 20 minuten (exclusief tijd om de baan schoon te maken). Al in de eerste 20 minuten werd er gescoord. In de pauze hebben we zelf een poutine en een Sprite gescoord (ook lekker). Daarna wisten de Bolts het 4-0 te maken, dus dat ging de goede kant op. De Canadezen kwamen nog even terug met 4-2 maar uiteindelijk werd het 5-2. Een mooie score dus! Ook voor wie de sport niet volgt was het allemaal goed te volgen. Na 2,5 uur was het uit met de pret en zijn we naar de dichtstbijzijnde kroeg buiten het stadion gelopen voor wifi zodat we een Uber terug naar het hostel konden pakken. De bestuurder deed er even over om ons te vinden, maar was wel heel gezellig. Hij werkt bij Busch Gardens. Misschien komen we 'm dus nog wel tegen ;-).... Morgen meer!

1. Edith:
    11 februari 2018
    Ziet eruit als een gezellige leuke dag dames!