Dag 21: Bryce Canyon - Salt Lake City

3 oktober 2019 - Salt Lake City International Airport, Verenigde Staten

Vandaag gaan we terug naar waar het allemaal begon.

Zoals iedere dag beginnen we ook vandaag met een ontbijtje. In de ontbijtruimte staan maar 2 tafels en het is ontzettend druk. Als een gek naar dat ene lege tafeltje gerend en een ontbijtje naar binnen gewerkt. Erg relaxed zitten is het niet als mensen je aan staren omdat zij ook willen zitten.

De auto volgepropt en toen even ruzie gemaakt met Samantha. Wij willen naar SLC via Higway 12 en hebben daarom een paar tussenstops ingevoerd. Zij wilde dat we een hele andere kant op gingen. Na een flinke discussie hebben wij het van Samantha gewonnen en zijn de bij elkaar 7 uur durende reis gestart.

De route is zoals we gewend zijn heuvelachtig, bochtig, rustig en mooi. In Boulder had de Hyundai dorst en hebben we getankt. Een superschattig tankstation in the middel of nowhere. Bij de pomp zat ook een kleine supermarkt en je kon er allerlei kampeerspullen krijgen. Op het terras er voor even een shotje cafeïne genomen en een paar mini-donuts. De voorraad moet nou eenmaal op. Nog even plassen en weer door.

De volgende stop is in het iniminidorpje Loa. We zetten de auto bij een benzinepomp neer en kijken even rond in de winkel. Is niet helemaal wat we zochten dus rijden nog een klein stukje door. Net voor je het dorp uit rijden zien we een klein café. Inmiddels moeten we erg nodig plassen dus we wagen de gok. Zodra we de drempel over waren voelden we ons helemaal thuis. Er hangt een hele gezellige sfeer en er zitten aardig wat locals. We bestellen een philly cheese steak broodje bij de lieve serveerster (ze noemt ons honey). Broodje was heerlijk en we gaan nog 1 keer voor de zekerheid plassen om daarna weer wat kilometers te vreten.

In Provo besluiten we een overdekt winkelcentrum in te duiken voor de Wifi en eventueel nog wat pronkjes te scoren. Zodra we wifi hebben checken we in bij de KLM/Delta. Volgens hen is het vliegtuig volgeboekt en kunnen we de zitplaatsten niet meer aanpassen. Balen, want we zitten op k*tplekken. Dan maar centjes uitgeven om onszelf te troosten. Halve winkelcentrum heeft last van leegstand dus veel is er niet. Toch een leuke winkel gevonden en wat leuks gescoord.

In de file naar Walmart in Salt Lake City gereden. Eén of andere zeikert wil graag beef jerky dus gaan we die speciaal voor haar halen. Nog 1 leuk shirt voor onszelf er bij en is de bankrekening leeg. Tijd om naar het hotel naast het vliegveld te rijden.

Bij het hotel de hele auto leeg gehaald. Morgen moet hij weer ingeleverd worden. Even opfrissen en kijken of alles in de backpack past. De luiken gaan dan snel dicht. We zijn moe, heel moe. Morgen het laatste taaie dagje. We verwachten een warm en uitbundig welkomstcomité op station Putten.

1. Henk Grift:
    4 oktober 2019
    een hele goede terug reis meiden 🤓
  2. Margreet:
    4 oktober 2019
    Goeie reis naar het mooie putten,en ederveen,heb weer erg van jullie verhalen genoten😊