Dag 17: Page (Horseshoe Bend/ Antelope Point Marina)

29 september 2019 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Voor het eerst deze vakantie hebben we de dag écht weinig in de planning staan. Na de complete overprikkeling van gisteren vinden we dat wel zo lekker. We beginnen met het draaien van een wasje. De machine geeft aan dat het nog geen half uur gaat duren, dus dat betekent dat we ondertussen mooi kunnen ontbijten. Het is vandaag een stuk minder druk dan gisteren. Misschien eren meer mensen net als wij de zondag als rustdag :-)

Op de kamer hangen we de was weer systematisch op en doen we het kalmpjes aan. We kijken nog even of er iets in de buurt is wat we toch dreigen te missen, maar dat lijkt vooralsnog niet het geval. Dan eerst maar op naar Horseshoe Bend.

Horseshoe Bend

Hoewel het internet ons vertelde dat dit een gratis stop is, hebben ze er inmiddels toch een toegangshokje neergeknald en konden we gewoon $10,- lappen. Ook hier natuurlijk de busladingen vol toeristen, maar dat was niet de grootste uitdaging om mee te dealen. Dat waren de harde windstoten die alle zand en steentjes met grof geweld verplaatsten waardoor je compleet gezandstraald werd. Vanaf de parkeerplaats was het ongeveer een kwartiertje lopen. Geen heel fijn wandelingetje, maar gelukkig duurde het niet te lang. Eenmaal bij de uitkijkpunten was de wind ons ook niet zo goed gezind. We hebben het fenomeen van een paar plekken bekeken, wat foto's gemaakt en besloten dat we genoeg zand in de nek en oren hadden om de rest van de dag gescrubd te worden.

Glen Canyon dam

Naar de Glen Canyon dam dan maar. Dat is één van de vele dammen waarmee de Colorado River als het ware 'beheert' wordt. In het bezoekerscentrum is veel informatie te vinden over de dam zelf, maar ook over de regio's die gebruik maken van de rivier en hoe belangrijk het is dat het waterpeil in orde blijft, ook bij ernstige droogte. We zijn weer iets wijzer geworden. De dam zelf vinden we niet mooi of boeiend genoeg om vanuit 8 hoeken te bekijken, dus we stappen de auto weer in voor de laatste stop van de dag.

Lunch @ 'The Point'

Een lunch bij Restaurant 'The Point'. Om er te komen moet je helaas wel gewoon de park fee van $30,- betalen, maar vooruit. Op de parkeerplaats wordt je als je wil met een soort golfkarretje opgepikt en beneden op de gewenste plek weer afgezet. We vonden het ritje de heenweg iets te spannend en zijn de terugweg maar gewoon naar boven gelopen. De Prickly Pear cocktail was erg lekker en we hadden een mooi uitzicht op waar de mensen continu de boottour op en af gaan, dus er was genoeg te zien. We bestellen allebei een pasta en krijgen een flink bord vol. Maar man, wat is die lekker. De lunch kost ons met de toegang erbij een nier, maar het is het zeker waard.

Chillen als een pro

Inmiddels is het een uur of 2 en hebben we wel genoeg gedaan voor vandaag. Door het felle licht, de brandende zon en de continue wind zijn de hoofden het wel zat. Dus, ZONDAG RUSTDAG. Terug naar het hotel waar de kamer lekker gekuist is. Eerst het zand uit alle holtes spoelen en dan hop in bed. Vanaf 3 uur wordt een herhaling van de Formule 1 uitgezonden en we hebben het internet ook nog steeds niet uitgespeeld, dus we vermaken ons prima. Na nog een kleine coma is het weer tijd om de administratie en de blog/ foto's bij te werken. We hebben nog genoeg proviand in de koelkast dus we hoeven de deur niet meer uit. Dat betekent dat we lekker in bed kunnen blijven en er nog een filmpje doorheen drukken. Morgen staat er weer een ritje op het programma én schakelen we weer over naar een andere tijdszone. Om het makkelijk te houden.