Dag 12: still in Nashville

17 april 2022 - Nashville, Tennessee, Verenigde Staten

Vandaag stappen wederom brak uit bed. Even opfrissen en dan kijken we wat we op het lijstje hadden staan voor Nashville. De bekende bars hebben we in ieder geval kunnen afstrepen.

We pakken een Uber en laten ons afzetten bij de start van de trolley tour. Maar eerst... honger! We gaan naar The Stillery. De wachttijd is 45 minuten, dus we geven ons telefoonnummer door zodat we een seintje krijgen wanneer we aan tafel kunnen. Ondertussen kopen we dus wat pronkjes op Broadway en EINDELIJK vinden we ook ansichtkaarten. We besluiten ook maar meteen tickets voor de trolley tour te kopen. Tijdens het afrekenen krijgen we een smsje: we kunnen aanschuiven voor voer.

Na een overdosis heerlijke mac & cheese stappen we in de trolley. Het is lekker warm en de beentjes kunnen even rusten. We zijn ook geen 21 meer. De chauffeur praat super snel en we volgen er weinig van. We proberen vooral heel hard om niet in slaap te vallen. In totaal komen we langs 14 stops, van Country Hall of Fame (in 2017 al geweest) tot Music Row en een miljoen gebouwen waar de chauffeur iets over riep terwijl we links maar ook rechts en tegelijkertijd achterom moesten kijken.

Mega taai stappen we na een uur of anderhalf bij het startpunt weer uit. We lopen Broadway af om de winkels nog even te bekijken. Helaas vinden we geen mooie en/of betaalbare boots. Een prachtig wit paar met vlinder kost $530,- en dat is toch net wat aan de hoge kant. Inmiddels loopt de stad lekker vol: er is een ijshockeywedstrijd. De Nasville Predators spelen tegen St. Louis Blues. Iedereen is in het geel en blauw. Lijkt meer op Pasen dan de rest van de stad. Ze doen hier niets aan feestelijke aankleding terwijl de stad toch zeker 18 kerken heeft.

Inmiddels zijn wij het poepie zat en gaan we terug naar het hostel. Blij als we heel aangekomen zijn, want de Uber auto moet duidelijk naar de garage. In het dashboard branden alle lampjes en het navigatiesysteem roept ook, ga naar de garage! Terug in het hostel doen we een dutje. Bestellen een pizza, pakken we de tas weer in en na een warme douche duiken we weer lekker onder de wol. Morgen verlaten we Music City aka Buckle of the Bible Belt aka Nashvegas aka The Hot Chicken Capital oftewel... Nashville. Het was een geslaagd weekend!