1, 2, 3 'RONAtest

5 april 2022 - Bunnik, Nederland

Als je nou denkt: jeeej, corona is voorbij en we kunnen weer zonder problemen naar onze happy country: no way jose. Echt precies 0 voorpret deze vakantie. In plaats daarvan zitten we al een week op hete kolen. Want zullen we de 'rona nog een ronde meepakken of toch niet? Voor toegang tot land of the free, home of the brave moeten we toch echt een negatieve antigeentest van een dag voor vertrek kunnen tonen. Dat betekent een week ondergronds: alle sociale contacten mijden en extra pillen slikken. Nou kun je daar verder heel chill mee omgaan en uitgaan van het beste. Je kunt ook 7 dagen op rij compleet van de leg zijn en 's nachts bizar dromen en de wederhelft kapot maken. Wij behoren tot categorie 2. Maargoed. We hebben de test in Amersfoort geannuleerd omdat we het echt niet aan kunnen nog een halve dag extra in onzekerheid te zitten en hebben in plaats daarvan een afspraak gemaakt in Bunnik, waar we om 9:15 terecht kunnen. Uiteraard zijn we veeeeul te vroeg, maar de mevrouw daar is hartstikke lief en laat ons eerder binnen. We kunnen meteen de test afnemen en in afwachting van de uitslag maakt ze de gegevens vast in orde. Terwijl mevrouw heel leuk aan small talk doet proberen we mee te doen, maar ondertussen sijpelt het zweet zo ongeveer door onze bilnaad. KIJK OP DIE TEST DAN!!! De opluchting bij 'negatief' is groot. Vervolgens moet Annemarie haar certificaat 1x opnieuw geprint worden en die van Elise moet tot 4x toe opnieuw. Iets met FebruarY, streepjes en meer gekkigheid. Mr. printer had er ook weinig zin in overigens. Maargoed, het certificaat in de pocket!! Thuis blijkt het drama nog niet over. Behalve bij British Airways moeten we ook bij American Airlines en in de Verifly app 938375646565 keer onze gegevens invullen. Het houdt je van de straat, zullen we maar zeggen. Na een welverdiend middagdutje worden de laatste spullen in de tas gepropt. Op tijd onder de wol, want we moeten weer op tijd op Schiphol zijn.

1. Marion vander. burg:
    7 april 2022
    Lekker ontspannen op vakantie!!!😱🤣🤣🤣🤣
  2. Edith:
    11 april 2022
    Wat een gedoe zeg pfff maar jullie hebben het overleefd