Dag 10: Nashville

15 april 2022 - Nashville, Tennessee, Verenigde Staten

Onderweg naar Nashville

Gestart met een ontbijt in het hotel. Auto weer volgepropt en ruzie gemaakt met de navigatie. Hij had er geen zin in en liep steeds vast. In zijn achteruit zetten was de truc. We pakken de binnendoor route richting Nashville. We hebben 5 uur quality time met de X5. Na iets meer dan 2 uur rijden door dorpjes en kleine steden stoppen we bij een benzinestation. In het zonnetje doen we een bakje koffie en kijken we naar de bijzondere figuren die voorbij komen. Net als we weg willen rijden worden we aangesproken door een gebitloze Hillbilly. Hij vraagt of we verdwaald zijn, omdat we een Alabama nummerplaat hebben. We lachen vriendelijk en rijden dan snel weg. Na nog geen 2 minuten zie we een bordje met scenic overlook. We stoppen even.  Zeker een mooi uitzicht maar waar we zijn en waar we naar kijken, geen idee! Staat ook niet aangeven. En weer doorrr. We rijden een deel van de purple heart trail en een groot deel van de scenic parkway. Nog even naar de Subway voor een lunchstop. Navigatie gezet op Franklin aangezien we nog niet kunnen inchecken in het hostel.  Gestart bij visitor center. Aardig dames die oprecht interesse hebben in Nl. Tas vol met boekjes mee en een leuke pet gescoord. Winkelstraatjes afgelopen maar niets gevonden. Als we terug zijn bij de garage merken we op dat we door de tijdzone gereden zijn. Het is nu een uur vroeger. Nog maar een keer binnendoor rijden dan om de tijd te doden.

Nashville

We komen aan bij Music City Hostel en checken in.Het is een kamer met 2 stapelbedden. We mogen allebei onder slapen. Even omkleden en dan pakken we een Uber naar de stad met het idee daar wat te eten en drinken natuurlijk! De Uber chauffeur is wel in voor een praatje, mogen zelf de muziek uitkiezen en dan worden we in de hoofdstraat gedropt. Het is mega druk en in elke bar is een liveband aan het spelen. De drukte, keiharde muziek en alle knipperlampjes overvallen ons een beetje. We lopen binnen bij de Whisky bent saloon. 1 biertje worden er een boel en we maken al snel heel veel nieuwe vrienden vanuit heul Murica. Na een korte plaspauze bij het café van Luke Bryan en een praatje met de uitsmijter gaan we op zijn advies naar Nudies Honky Tonk. Tot op heden hebben we nog niets gegeten en dat merken we. Aan de weg staat een hotdog kraam en daar wagen we ons aan. Next up is de Mellow Mushroom. Er is werkelijk niets mellow aan. Keiharde gitaarmuziek van de band merle jam met onder andere covers van Limp Bizkit.  Elise gaat los en Annemarie hoopt dat de band snel stopt.  We ontmoeten wat leuke mensen uit Ohio en we worden door hen uitgenodigd mee te gaan naar een rooftopbar. We besluiten op de uitnodiging in te gaan. Geen idee meer hoe de bar heet maar het was mega groot. Eerst op de begane grond een drankje, wat shotjes en elkaar een beetje leren kennen. Daarna gaan we naar boven. Er speelt een leuke band en het is toch wel gaaf om over de hele straat uit te kunnen kijken. Inmiddels regent het cats and dogs dus blij dat we lekker binnen staan. Na een uurtje word door de Ohio mensen het idee geopperd een Uber te pakken. Zonder te vragen wat de bedoeling is zeggen we gewoon ja. We rijden de stad uit en komen aan bij het door hun gehuurde Airbnb huis. Nou is dat niet helemaal wat wij in gedachte hadden. We doen nog even aardig door nog 1 drankje te doen en pakken dan weer de Uber teug naar het hostel. We ploffen in bed en zijn gelijk in coma. Benieuwd wat morgen ons gaat brengen.