Dag 2: Atlanta

7 april 2022 - Atlanta, Georgia, Verenigde Staten

Na een zeer onrustige nacht; iets met een info overload verwerken, worden we toch redelijk fit wakker. Met een instant koffie het e.e.a. uitgezocht voor vandaag. Even opfrissen en met de Uber naar het vliegveld om de huurauto op te halen. Ging vlotjes. Dikke patserbak met veel handige snufjes meegekregen. Mét nummerbord uit Alabama.

Dan op naar de eerste stop. Nog nooit bij de Waffle House geweest. Er zitten er hier ongeveer 200 van in straal van1 km dus lang hoefde we niet te zoeken. Ontbijt met veel eiwitten en calorieën. Auto weer gepakt en terug gereden naar de kamer. Plassen, spullen pakken en richting centrum voor de Trolley Tour. Om de hoek van de opstapplek is een parkeergage met een redelijk prijsje dus wij blij. Eenmaal geparkeerd blijkt onze patserbak zeker niet de grootste te zijn. Gelukkig hebben wij niets te compenseren dus omruilen is ook niet nodig. We zijn mooi op tijd dus hebben nog even om langs de Starbucks te gaan. We kiezen voor een mierzoete frappuccino die we heel wijs delen. Ondertussen komt er nog een stoet met allerlei soorten popo langs. Stuk of 18 wagens van de sheriff, PD etc. Beetje overdreven denk je niet?

In de trolley gestapt en door de verschillende wijken van Atlanta gereden. De gids vertelt ondertussen over de vele gebouwen, de geschiedenis van de stad en vooral veel over alle restaurants (gesponsord?)  Op de helft van de tour zijn we gestopt bij The Martin Luther King Jr. National Historical Park. Mochten er even uit om de benen te strekken, foto's te maken van het graf van Martin L. en op te warmen (de AC staat op standje noordpool).  Na 10 minuten begonnen we aan deel 2 van de tour. Onderweg kwamen nog even vast te staan in de file. We werden geëntertaind met een muziekquiz. Raad de lokale artiest.

Na de tour op zoek gegaan naar wat te eten. Nu is er meer dan genoeg keus maar net niet wat we zoeken. Dan toch maar naar Johnny Rockets. Tis nogal druk en moeten een half uurtje wachten voor we aan tafel kunnen. We werken een culinair hoogstandje naar binnen en merken op dat we weinig energie meer hebben. Besluiten om boodschappen te gaan doen en het dan voor gezien te houden. We gaan de Walmart in en scoren  een koelbox en andere benodigdheden. Helaas kennen ze hier ook inflatie. Het is allemaal een stukje duurder dan de laatste keer. Maar ook dit keer zijn we weer verbaasd over de bizarre dingen die ze verkopen. Nu zijn we echt moe en trappen de Mazda aan. Het is hier een nogal donker gekleurde buurt dus worden onderweg aardig aangestaard. De boodschapjes worden uitgepakt en dan ploffen we op bed. Met de pootjes omhoog werken we de financiële administratie bij en schrijven we nog een mooie verhaaltje voor jullie. Dat alles onder het genot van groene thee (gezond!), frambozen (gezond!) en flamin' hot cheetos (eindelijk!). Op tijd horizontaal want morgen staat er weer van alles op het programma.