Dag 3: Atlanta

8 april 2022 - Atlanta, Georgia, Verenigde Staten

Ruim voor de wekker wakker. Heeft wellicht iets te  maken met onze kamerburen die om 5:30 de keuken in doken. We kunnen rustig aan opstarten met een bakje koffie en een bagel. Helaas laat de huiseekhoorn zich deze ochtend niet zien. Rond 9 uur rijden we naar de stad. Er staat cultuur op de planning: w hebben tickets voor World Of Coca Cola. Onderweg testen we of onze zorgvuldig samengestelde vakantieplaylist op USB het doet... en zowaar! Al na 1 nummer horen we onze Alexander Marcus voorbij komen. Met Soldaten der Liebe als vrijdagochtend-tune rijden we de stad in.

World of Coca Cola
Nu zijn we wat te vroeg dus gaan we lekker in het zonnetje zitten en mensen kijken. Iets voor 10 vinden we het welletjes geweest en lopen we naar de ingang, wellicht kunnen we een shift eerder mee dan op ons tikcet staat. Dat lukt! Eenmaal binnen start de meneer in zijn glimmende, iets te strakke rode shirt met een algemeen welkomspraatje. We gaan naar een ruimte met heul veul coca cola prulletjes van vroeger. Na nog een praatje gaan we een bioscoopzaal in. We krijgen een hele lange feel good reclame te zien. Nou niet echt waar we op zaten te wachten. Na de reclame worden we los gelaten in het museum. We gaan eerst kijken naar hoe de cola gebottled word en dan lopen we langs alle spullen van toen en nu waar ze het logo op konden drukken. Het recept van de cola is uiterst geheim en herhalen ze tot in den treuren. Je kunt wel verschillende specerijen ruiken en raden die verwerkt zijn in de cola. We lopen 'de kluis' in waar nogmaals duidelijk wordt gemaakt dat het recept geheim is. We lopen snel door naar de proefruimte, want we zijn toch wel nieuwsgierig. In de proefruimte kun je 60 verschillende smaken frisdrank van over de hele wereld proberen. We hebben er aardig wat geprobeerd, maar het de meeste deden de smaakpapillen geen plezier. Uiteraard moet je door de souvenirwinkel naar buiten. Even snel rondgekeken maar niks leuks en veel te duur.

PUPPETS!!
Tegenover het museum halen we een salade en een bakje koffie om lekker buiten op te eten. In het zonnetje en uit de wind is het prima te doen  bij een graad of 13. We stappen de auto in en rijden een klein stukje naar Center for Puppetry Arts. In het museum staan poppen uit verschillende tijdsperioden en landen over de hele wereld en bevat 's werelds grootste collectie Jim Henson-artefacten (die dude die de Muppets gemaakt heeft). Veel poppen/karakters kennen we niet, maar dat maakt het er niet minder leuk om. Met een goed uur zijn we al door het museum heen.

Shoppen, eten, drinken
Met dat we de auto weer instappen, blokkeert een schoolbusje onze uitrit dus wachten we maar ven netjes en kijken we op de navigatie waar we naartoe zullen gaan. De botanische tuinen staan nog op de lijst. Het weer is er niet echt naar en besluiten liever te gaan shoppen. We komen uit bij The Junkmans Daughter. Een winkel met vooral alternatieve kleding. Na een kort bezoek besluiten we dat het tijd is voor een hapje en drankje. Er lijkt niet heel veel soeps te vinden. Op de hoek van de straat zien we The Vortex. Van buiten een bijzonder café en van binnen blijkt dat te kloppen. Een pilsje voor de één en een limonade voor de ander a.k.a. BOB. Op de kaart vinden we kaas/jalapeno bites en friet met wat lijkt op kroket ragout (een beetje poutin-achtig). Smaakt prima. Ook de beermosa (een mix van Blue Moon bier met een scheutje sinaasappelsap) is een succes.

Nog maar eens op navigatie gekeken wat er verder in de buurt te zien is. Tijdens de tour van gisteren hebben we ook maar weinig van deze buurt gehoord, welke Little Five Points blijkt te zijn. We vinden niets. Dan maar afrekenen. Buiten besluiten we toch nog een stukje verder de straat in te lopen. En maar goed ook, want we zien nog een paar koddige winkeltjes. Elise probeert nog een vintage tuinbroek. In een andere winkel scoren we beide nog een coole zonnebril. Met een blaas die op knappen staat lopen we snel terug naar de auto. Net voor we instappen komen we tot de conclusie dat we het niet nog 20 minuten kunnen ophouden. In een restaurant bestellen we dan maar 2 blikken bier om mee te nemen zodat we naar de wc kunnen. Moe maar voldaan vinden we ons bedje weer. Als echte structuur behoeftige werken we eerst de administratie bij etc. je kent het nu wel. Na een pizza via uber eats en douchebeurt is het tijd voor snaveltjes dicht en oogjes toe.